EICMA Milà 2012: Ducati presenta les noves versions “Strada”

Tal i com us venim informant els darrers dies, les principals marques de motos estan aprofitant l’EICMA que es celebra aquests dies a Milà per tal de presentar les seves novetats. Si anteriorment hem parlat de la Vespa 946 o de les noves cinc-cents d’Honda, avui toca fixar-nos en el que presenta Ducati, les versions Strada de la Hipermotard i la Diavel.

Abans d’explicar amb deteniment les característiques d’aquests nous models cal fer un petit exercici de contextualització. La Ducati Multistrada apareix l’any 2003 com una trail asfàltica, còmode i ample que es pot utilitzar a la vegada com a moto turística, tenint en compte que en el catàleg de la marca italiana podíem trobar també les ST com a motos Sport-Turisme. L’any 2010, la marca bolonyesa aposta per renovar amb profunditat la Multistrada presentant la 1200, una moto que tal i com s’explica en aquest documental, havia de servir per fer turisme, com a moto utilitària i per a realitzar conducció offroad. Després de la seva presentació quedava com a única representant de moto turística de la marca italiana ja que les series ST s’havien deixat de fabricar.

Tenint en compte aquests antecedents, Ducati enlloc de desenvolupar específicament  una moto turística que complementi la seva oferta ha optat per adaptar alguns models ja existents a aquest tipus d’ús. Així, ha aprofita la remodelació de la nova serie Hipermotard per presentar la Hyperstrada que no és una altre cosa que una Hypermotard lleugerament modificada per tal de fer-la més còmode alhora d’afrontar desplaçaments llargs. Totes dues comparteixen ell nou motor de 821 cm3 que rendeix “110 CV” a 9.250 rpm. A més a més, a nivell electrònic incorporen solucions com els  tres mapes de conducció, control de tracció de 8 nivells o el sistema ride-by-wire. La Hyperstrada, per la seva banda, afegeix a tot l’equipament tècnic que comparteix amb la seva germana més radical, la cúpula, maletes laterals, proteccions per al motor o un seient específic entre d’altres.

Si és comprensible convertir una supermotard en una de trail turística(recordem que actualment es considera les trails de gran cilindrada com a motos idònies per a aquesta pràctica), més difícil d’entendre és el que ha fet Ducati amb el que molts consideren el seu producte més singular: la Diavel. Així, juntament amb la presentació de petits canvis estètics que afecten al model convencional, la marca de Borgo Panigale ha presentat la nova Ducati Diavel Strada. Tal i com hem comentat amb la HyperStrada, aquesta Diavel disposa d’un conjunt d’elements adaptats per tal de fer-la més turística. Així, podem destacar el seient específic amb respatller per a l’acompanyant, les dues preses de corrent, les meletes laterals o un parabrises touring.

Sembla clar que en època de crisis les marques han d’aguditzar l’enginy per tal d’obtenir amb el mínim d’inversió el màxim de productes diferents i així cobrir el màxim de sectors del mercat. Ara bé, també és cert que es fa força estrany veure com una marca que sempre ha inspirat passió en les seves creacions opti per aquest tipus de productes. Estarem atents a veure si s’atreveixen amb una nova 1199 Panigale R Strada.

Share it now!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>