Comença la Pretemporada 2014 de Fórmula 1

Sí, sí. Heu llegit bé. Ni volia dir “temporada” ni tampoc “2013″. Quan es doni el semàfor verd a la primera cursa del Campionat del Món de Fórmula 1 d’aquí a unes hores, començarà al mateix temps la veritable lluita pel domini de la màxima categoria de l’automobilisme de competició durant els pròxim lustre.

Però potser que parli una mica del que ens espera aquest any, que no es una altra cosa que una continuació del que vam veure l’any passat. Serà molt difícil, per no dir impossible, que es repeteixi un inici semblant amb 7 guanyadors diferents a les set primeres curses. Tot i aixi, la primera part de la temporada serà propicia perquè un grup de 5 o 6 equips tinguin l’oportunitat de portar-se el triomf. Però una cosa es guanyar curses i una altra lluitar pel campionat i aquí tornarem a tenir un frec a frec entre Red Bull i Ferrari o lo que és el mateix, entre Sebastian Vettel i Fernando Alonso. Potser que la diferencia més evident amb la temporada 2012 serà que el domini d’aquestes dues escuderies respecte a les altres serà més evident a la segona part del campionat precisament pel títol d’aquesta columna.

Malgrat que equips com McLaren o Mercedes disposen del recursos suficients per a desenvolupar dos projectes a l’hora, tampoc estem en una situació econòmica com la de fa una dècada. Una vegada que aquests equips tinguin clar que cap dels seus pilots seran candidats al títol, no tindrà cap sentit esprémer al màxim els recursos humans i econòmics en l’actual monoplaça. Amb un nou reglament que capgira completament els dissenys del monoplaces a partir del 2014, el més lògic serà que concentrin recursos en el nou disseny. Això encara serà més evident amb escuderies com Lotus i Williams, grans equips però amb pressupostos mes limitats.

Un nou reglament és sempre una oportunitat per capgirar l’equilibri de poder entre les grans escuderies i l’exemple més clar i recent el vam veure al 2009 on l’enginy de dos enginyers com Ross Brawn i sobretot Adrian Newey va ser clau en la consecució del títols de pilots i constructors a les 4 últimes edicions. Un(s) equip(s) voldran mantenir la seva supremacia, com és Red Bull i la resta voldrà aconseguir la “clau” que els doni l’oportunitat de tornar a conquistar títols, ja sigui per trobar un “forat” al reglament que et doni avantatja, com va fer Ross Brawn amb el doble difusor, o per dissenyar un monoplaça que optimitzi cada element d’acord amb el nou reglament, com l’Adrian Newey.

Però de ben segur que algú pensarà “Mullat i escriu qui guanyarà aquest any” i com que jo no m’amago, ho diré ven clar: Fernando Alonso. ¿Per què? Perquè entre Red Bull i Ferrari, entre Sebastian Vettel i Fernando Alonso i hi ha una gran diferencia. Uns venen de guanyar tres títols consecutius i els altres no. Per molt que el projecte del 2014 sigui molt important, la “fam” de Ferrari i Fernando farà que es deixin la pell fins a l’ultima cursa en aquest campionat. Fernando només cal que repeteixi la seva versió del 2012 i Ferrari utilitzarà tots els recursos humans i mecànics disponibles per aconseguir un títol que se’ls ha escapat a la darrera cursa en 3 ocasions els darrers 5 anys.

El Lince del Paddock

Share it now!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>