Porsche completa la gama del 911 amb els Turbo i Turbo S

Porsche-911-Type991-TurboS_G3

Porsche acaba de presentar la nova generació del 911 Turbo i, com és habitual, a Stuttgart no només s’han limitat en afegir un turbo i tracció integral al més modest Carrera. En aquest sentit, el nou Turbo és més ample, més ràpid i més eficient que mai, amb noves solucions tècniques no vistes fins ara en aquest model, com l’eix posterior direccional o la aerodinàmica activa, i unes prestacions que el converteixen en un míssil balístic apte també per al dia a dia. Tan és així que Porsche promet un temps de volta al Nürburgring de 7:30, apuntant directament a la línia de flotació del GT-R, a priori el seu rival més directe.

Porsche-911-Type991-TurboS_G11

Disponible només amb canvi PDK, el nou Porsche 911 equipa un bòxer de 3.8 litres bi-turbo amb injecció directe capaç de rendir una potència de 520 CV en la seva configuració estàndar, i fins a 560 CV en la més prestacional Turbo S. Això és una novetat important, doncs les versions “S” no solien arribar fins passats uns mesos de la presentació de la versió “normal”. Les principals diferències entre una versió i l’altre es troben en l’equipament (i en els 40 CV que els separen, també). En aquest sentit, el Porsche 911 Turbo S equipa estabilitzadores actives (PDCC) de sèrie juntament amb el paquet Sport Chrono Plus, el qual al seu temps també inclou suports de motor dinàmics i frens carbon-ceràmics (PCCB). Tots tres elements són opcionals en el Turbo “convencional”.

Porsche-911-Type991-TurboS_G9

El sistema de tracció integral (marca de la casa d’aquest model des de la seva incorporació amb la generació 993) és capaç de distribuir la potència entre els eixos d’una forma més ràpida i precisa que a la generació anterior. La potència s’envia a les quatre rodes a través d’un canvi PDK de doble embragatge rapidíssim i en el que Porsche confia moltíssim, fins al punt de que el canvi manual no figura ni com a opció en aquesta nova variant (un fet que ja va passar, no excemp de polèmica, amb el GT3).

Porsche-911-Type991-TurboS_G4

No obstant, la novetat més important que incorpora el nou Turbo és l’eix posterior direccional, estrenat ara fa uns mesos amb la versió GT3. Amb aquest sistema les rodes posteriors poden rotar fins a 2,8º respecte al sentit de marxa, tot i que depenent de la velocitat ho faran en una direcció o en un altre: a velocitats inferiors als 50 km/h les rodes giraran en sentit contrari a les davanteres, millorant així la agilitat a baixa velocitat (equival a una batalla uns 250 mm més curta); mentre que les velocitats superiors als 80 km/h, les rodes posteriors giraran en el mateix sentit que les davanteres per augmentar d’aquesta manera la estabilitat (equival a una batalla uns 500 mm més llarga).

Porsche-911-Type991-TurboS_G6

Amb solucions tècniques com aquesta no hauria de sorprendre a ningú el temps al Nürburgring que els enginyers de la casa diuen poder aconseguir: set minuts i trenta segons. En aquesta xifra també hi ajuda un nou paquet d’aerodinàmica activa, amb un nou spoiler davanter retràctil amb tres posicions, les mateixes que també té el un aleró posterior extensible. Només amb això, els d’Stuttgart han aconsguit baixar el temps de volta al Nürburgring en dos segons.

Porsche-911-Type991-TurboS_G10

Una de les prioritats en el Porsche 911 també és la conducció en el dia a dia. Després de tot, que acceleri de 0 a 100 km/h en 3,1 segons (Turbo S) i que arribi als 318 km/h de velocitat màxima és un extra que difícilment posarem a prova de camí a la feina. En aquest sentit, i gràcies a sistemes com la tecnologia Start/Stop, el nou 991 Turbo homologa un consum un 16% inferior al de la generació anterior, deixant el registre en uns 9,7 l/100. Segueix sent una burrada, sí, però no deixa de ser una millora a tenir en compte.

Porsche-911-Type991-TurboS_G14

A nivell estètic crec que aquesta nova variant està lluny de poder ser considerada el 911 més maco de la història, per més que el seu cul imponent — 28 mm més ample que el Carrera 4S, el qual ja era de per sí més ample que el Carrera convencional — sigui per si sol tota una declaració d’intencions. El paracops davanter no es diferència gaire del de la versió Carrera. Curiosament, al darrere passa més aviat el contrari, amb una estètica força diferenciadora gràcies a l’aleró posterior, a dues petites sortides d’aire darrere les rodes i a dues sortides dobles d’escapament amb disseny exclusiu. Al lateral destaca la entrada d’aire situada davant de l’eix posterior, la qual s’amotlla molt més a les corves del pas de roda que en generacions anterior, i a unes llandes de 20″ d’un sol cargol que, com a mínim pel que es veu a les imatges, pot ser són un pél massa grans.

Porsche-911-Type991-TurboS_G16

Per desgràcia tot aixó té un preu, i en el cas del 911 Turbo aquest no és el que diriem econòmic. La versió “normal” de “només” 520 CV parteix d’un preu de poc més de 186.000 euros, mentre que el Turbo S de 560 CV s’enfila fins els 224.000 euros. Aquestes xifres, sobretot en el cas del Turbo S, el situen a l’alçada del Ferrari 458 Italia, un model amb un disseny molt més sensual, però que de ben segur no ofereix la usabilitat del nou rei d’Stuttgart.

Share it now!

Un comentari a “Porsche completa la gama del 911 amb els Turbo i Turbo S

  1. Retroenllaç: Dos vídeos per conèixer millor el nou Porsche 991 Turbo | Motor.cat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>