Un Ferrari guanya per primer cop les 24 hores de Barcelona d’Automobilisme

La 16a edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez passaran a la història per partida doble. D’una banda, a causa del primer triomf de la marca Ferrari en la prova des de la seva creació el 1998. De l’altra, perquè per primera vegada un equip format per només dos pilots ha estat capaç de concloure una cursa de 24 hores a Espanya. Els 12.000 espectadors que han passat pel Circuit de Barcelona-Catalunya durant el cap de setmana han pogut gaudir d’un gran espectacle.

L’equip Scuderia Praha s’ha adjudicat la victòria absoluta al volant d’un Ferrari 458 GT3, després de liderar la prova des de la cinquena hora de competició. Els seus pilots txecs Jirí Pisarík, Jaromir Jirík i Peter Kox i l’italià Matteo Malucelli s’han anat rellevant amb regularitat, fins acumular un total de 653 voltes, lluny del rècord establert el 2011 amb 669.

img_1402_mc

Però res pot entelar l’èxit de l’equip txec que s’ha mostrat intractable. Ja en els entrenaments oficials va aconseguir la pole i, en carrera, ha tingut més ritme que cap altre rival. A més, el seu pilot Peter Kox ha marcat la volta ràpida amb 1:51.404 quan portaven 507 girs acumulats, dada que reflecteix el potencial d’aquesta formació.

img_0938_mc

Els únics que els han plantat cara han estat els membres del Kessel Racing, als comandaments d’un altre Ferrari 458 GT3. L’equip suís ha rodat en posicions capdavanteres al llarg de tota la prova, però al final ha hagut de conformar-se amb la segona plaça, a 7 voltes dels vencedors. El podi absolut l’ha completat un altre equip helvètic. Es tracta del Hofor-Racing, guanyadors de la passada edició que, amb un Mercedes SLS AMG GT3, enguany han acabat tercers a 12 voltes.

img_1133_mc

Per part local, Laia Sanz i Francesc Gutiérrez han protagonitzat la gesta de convertir-se en el primer equip format per tan sols dos pilots que finalitza una cursa de 24 hores a Espanya. La pluricampiona de motos i l’expert automobilista s’han rellevat cada dues hores al volant del Seat León Cup Racer de l’equip Monlau Repsol Technical School, fins a completar tota la jornada. A més, han encapçalat la representació local en finalitzar en la 12a plaça absoluta i primera de la categoria AT3, amb 593 voltes.

img_9891_mc

Segon en aquesta categoria ha acabat l’equip Drivex dels espanyols William Paul, Rafael Sarandeses, Miguel Ángel de Castro, Antonio Escámez i Marc Ampolo, 16è a la general. La resta de la representació local s’ha vist completada per les formacions Pareras Racing Team (dels germans Àngel, Joaquín, Santiago i Oscar Pareras) i Beyond_FS (David Lloret, Fortià Parés, Jordi Abello, Carles Palou i Antonio García), en 47a i 48a posició respectivament.

img_2159_mc

Pitjor fortuna ha tingut l’equip Monlau-1 de Jaume Font, José Manuel Alonso i els germans Jaime i Javier Hernández que no han pogut acabar la prova en veure’s involucrats en un accident múltiple a les 6 del matí que ha deixat molt malmès el seu Renault Clio Cup IV, havent de dir adéu quan figuraven en 25è lloc i 3r d’A3. No han estat els únics, ja que dels 65 equips que dissabte al migdia van prendre la sortida han acabat 50.

img_7451_mc

A títol individual, cal destacar el gran paper del malagueny Salvador Tineo que, enrolat en les files de l’equip italià Nova Race 1, ha resultat decisiu en la conquesta de la sisena posició general i la primera de la categoria SP3 amb un Ginetta G50 GT4.

img_2281_mc

Declaracions:

Ivo Horn (Team Manager Scuderia Praha): “Estem molt feliços per aquesta victòria i pel doblet de Ferrari. A la cursa anterior vam patir un accident però vam poder arreglar el cotxe a temps i al Circuit ha funcionat perfecte, sense cap problema. Només hem hagut de parar per canviar pneumàtics, repostar i fer relleus. El nostre equip el formen dos pilots professionals i dos amateurs i he de felicitar-los a tots ells perquè no han comès cap error. Tot ha sortit perfecte”.

Laia Sanz (Monlau): “Acabar ha estat un gran èxit i, a sobre, fer-ho amb aquest gran resultat… no es pot demanar més. Ha estat dur i hem passat moments complicats. El pitjor va ser durant el primer relleu ja que ens vam quedar sense aigua. Vaig patir molt aquestes dues hores a causa de la calor, tot i que després vam poder arreglar el problema i tot va anar millor. He acabat molt cansada però tot l’esforç ha valgut la pena”.

Francesc Gutiérrez (Monlau): “Ha estat una experiència dura però brutal, amb la duresa i exigència que esperàvem encara que al final tot ha sortit rodat. El cotxe s’ha comportat a la perfecció. Ho hem donat tot i al final hem aconseguit una bona recompensa. Estem molt satisfets”.

img_2666_mc

Article: Circuit.cat

Fotografies: David Costa

Share it now!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>